Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі
опубліковано 15 листопада 2023 року о 17:47

Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі

(відповідно до пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами))

Найменування замовника: Відділ культури виконавчого комітету Жовтоводської міської ради.

Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником: ДК 45310000-3 Електромонтажні роботи (Встановлення системи пожежної сигналізації та системи оповіщення людей про пожежу і управління евакуацією людей у МКЗК «Жовтоводська музична школа» за адресою: Дніпропетровська область, Кам’янський район, місто Жовті Води, вул. Козацької Слави, 4).

Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-11-15-003420-a.

Мета проведення закупівлі: Потреба у закупівлі послуги змотивована зменшенням пожежної небезпеки. У разі виникнення пожежі, проведений комплекс заходів зівстановлення системи пожежної сигналізації та системи оповіщення людей про пожежу і управління евакуацією людей у МКЗК «Жовтоводська музична школа»дозволить своєчасно здійснювати оповіщення щодо наявних джерел займання. Це дасть можливість людям, що знаходяться в будівлі, залишити приміщення, а також своєчасно локалізувати джерела займання, запобігти обваленню будівлі і конструкцій.

Бюджет закупівлі становить: 62 8914,00 грн (шістсот двадцять вісім тисяч дев’ятсот чотирнадцять гривень). Орієнтовна вартість сформована відповідно до середньостатистичних цін з урахуванням технічних характеристик встановлення системи пожежної сигналізації та системи оповіщення людей про пожежу і управління евакуацією людей у МКЗК «Жовтоводська музична школа» за адресою: Дніпропетровська область, Кам’янський район, місто Жовті Води, вул. Козацької Слави, 4.

Процедура закупівлі:Відкриті торги з особливостями.

Обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі: Роботи з монтажу системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей, системи передачі тривожних сповіщень виконуються відповідно до затвердженої проектно-кошторисної документації, з урахуванням всіх проектних рішень. Будь-які зміни щодо проєктних рішень, прокладання кабелів та проводів, встановлення обладнання, в тому числі сповіщувачів та оповіщувачів, та іншого обладнання та матеріалів, застосування аналогічного обладнання або аналогічних матеріалів повинно письмово узгоджуватися з розробником проєктно-кошторисної документації, який за необіхдності буде здійснювати авторський нагляд та повний контроль монтажу.

Під час встановлення систем протипожежного захисту необхідно забезпечити дотримання вимог, з врахуванням положень чинних нормативно-правових актів, у галузі охорони навколишнього природного середовища та екологічної безпеки, що має бути підтверджено довідкою з описом заходів, що будуть використовуватися.

Строк служби системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей, системи передачі тривожних сповіщень не менше 10 років, що має бути підтверджено окремим гарантійним листом.

Виконавець повинен встановити якісно та відповідно до технічних характеристик, які відповідають умовам та вимогам діючих нормативних документів:

- ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво».

- «Правила пожежної безпеки в Україні», затверджені наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417;

- ПУЕ «Правила устаткування електроустановок », 2017 р.;

- ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту»;

- ДБН В.1.1.7-2016 «Пожежна безпека об'єктів будівництва»;

- ДСТУ СЕN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщення».

Комплекс технічних засобів системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей, системи передачі тривожних сповіщень із підключенням до Пульту централізованого спостереження повинен мати модульну структуру будови і розрахований на цілодобову роботу, надійно забезпечувати контроль стану охоронних зон: норма, несправність, пожежа.

Система пожежної сигналізації не повинна реагувати на інші явища, не пов'язані з виявленням пожежі.

У місцях, де є загроза механічного ушкодження пожежного сповіщувача, повинна бути передбачена захисна конструкція, яка не порушує його працездатності та ефективності виявлення пожежі. Пожежні оповіщувачі та шлейфи системи пожежної сигналізації, які змонтовані на висоті менше ніж 2,2 м від підлоги повинні бути захищені від механічних ушкоджень, про що учасник надає гарантійний лист.

Протягом гарантійного терміну Учасник, у випадку виходу з ладу обладнання або збою в роботі системи пожежної сигналізації, повинен терміново направити фахівця на об’єкт для огляду і встановлення причин несправності.

Гарантійний термін на встановлену систему пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та передавання тривожних сповіщень повинен складати протягом 12 місяців із дати підписання Замовником Акту здачі-приймання виконаних робіт.

Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати наступні документи:

- Довідку у довільній формі, що містить інформацію про наявність обладнання та матеріально-технічної бази (в тому числі, офісу та складу, пульту централізованого спостереження), необхідних для надання послуг, які є предметом закупівлі з наданням документів, що підтверджують право власності або користування або залучення (оборотно-сальдова відомість, або інвентаризаційний опис, або акт контрольної перевірки інвентаризації цінностей, або договір оренди, або договір купівлі – продажу, або видаткова накладна, або договір про співпрацю, або договір користування чи надання послуг). У складі тендерної пропозиції Учасник надає копію чинного протоколу про виміри опору ізоляції електроінструменту, що буде використовуватися при наданні послуг. Матеріально-технічна база має відповідати умовам, визначеним в Постанові Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 для даних видів послуг;

- Документальне підтвердження наявності електротехнічної лабораторії, для проведення замірів стану ізоляції, кабелів, підключаємого до обладнання заземлення, яка пройшла відповідну акредитацію та має Свідоцтво про технічну компетентність електротехнічної лабораторії на відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання» щодо процесів вимірювання (оригінал свідоцтва або нотаріально завірена копія);

- Наявність спеціального сертифікованого обладнання для роботи на висоті, яке пройшло спеціальне випробування та придатне до експлуатації, та страхувального приладдя, яке пройшло спеціальне випробування та придатне до експлуатації (надати відповідні акти);

- Протокол(-и) перевірки та випробування електроінструменту, що буде використовуватися при наданні послуг;

- Підтверджуючі документи стосовно наявності у Учасника ліцензії щодо виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщеньта ліцензії щодо спостерігання за системами протипожежного захисту (пульта пожежного спостерігання) згідно вимог ПКМУ від 23.11.2016 № 852 «Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення»;

- Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці зареєстрованих або виданих відповідним органом Держпраці для виконання робіт підвищеної небезпеки: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; верхолазні роботи та промисловий альпінізм; роботи, що виконуються за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників;роботи в зонах дії іонізуючого випромінювання, електростатичного та електромагнітного полів.

- Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки зареєстрованих відповідним органом ДСНС України;

- Копії документів, що підтверджують наявність власного транспорту, необхідного для надання послуг згідно з умовами закупівлі або договору/-ів оренди транспорту тощо чинні протягом всього періоду надання послуг;

- Гарантійний лист від учасника, про можливість замовника перевірити наявність обладнання та матеріально-технічної бази вказаних в документах тендерної пропозиції.

Наявність проходження психофізіологічного обстеження працівників, які мають безпосереднє відношення до виконання робіт підвищеної небезпеки, за напрямками робіт підвищеної небезпеки, які будуть проводитися на об’єктах (копії протоколів психофізіологічного обстеження працівників та висновків психофізіологічної експертизи працівників про відповідність професійним вимогам до виконання робіт підвищеної небезпеки та тих, що потребують професійного добору).

Для недопущення затримки монтажних робіт, зривів термінів виконання робіт та вчасної поставки матеріалів та обладнання, у складі тендерної пропозиції Учасник надає гарантійні листи від виробників приймально-контрольних приладів, сповіщувачів та оповіщувачів системи пожежної сигналізації, блоку мовленого оповіщувача та гучномовців системи оповіщування та управляння евакуюванням людей, в якому виробники гарантуватимуть учаснику поставку матеріалів для належного монтажу та у встановлені тендерною документацією терміни, про що необхідно зазначити в листі, та вказати закупівлю, згідно якої буде виготовлятися та поставлятися обладнання, назву та адресу об’єкту монтажа.

Перед початком надання послуг (виконання робіт) виконавець письмово узгоджує з замовником дату та час початку їх виконання. При цьому, в назначену дату прибуває керівник суб’єкта господарювання (виконавця) та особи, які будуть задіяні при їх проведенні. Всі особи повинні співпадати з заявленими в тендерній пропозиції виконавця та мати при собі оригінали усіх необхідних посвідчень та документів, які заявлені в тендерній пропозиції виконавця, а також документи, що посвідчують особу (паспорт або водійське посвідчення). Якщо якась особа не відповідає заявленій особі в тендерній пропозиції, то виконавець повинен надати документи, які підтверджують прийняття на роботу нової особи та звільнення старої, при цьому обов’язково надаються фінансові та звітні документи, що підтверджують факт прийняття на роботу та звільнення з роботи, та сплати усіх податків при цьому. Замовник перевіряє факт заміни співробітника у відповідних державних органах та надає згоду або не згоду щодо такої заміни. Якщо замовнику не надані всі необхідні пояснення та підтверджуючі документи, то він має право прийняти рішення про не підписання договору або його розірвання, якщо договір було підписано (про що учасник надає гарантійний лист щодо погодження з рішенням замовника не підписати або розірвати договір, якщо при наданні послуг (виконанні робіт) будуть задіяні сторонні особи, а саме особи не значані в тендерній пропозиції виконавця). Також, якщо однією особою або особоми виконавця не пред’явлені оригінали усіх необхідних посвідчень та документів, які заявлені в тендерній пропозиції виконавця, а також документи, що посвідчують особу (паспорт або водійське посвідчення), то замовник не допускає до початку виконання послуг (робіт) усіх без винятку представників виконавця, а дата початку їх виконання переноситься за письмовим узгодженням з замовником на більш пізній термін, до моменту пред’явлення вищевказаних документів. Щоб уникнути підробку або фальсифікацію заявлених в тендерній документації документів, посвідчень, тощо, виконавцю забороняється надавати інші документи або посвідчення, ніж ті, що заявлені в тендерній пропозиції виконавця, термін яких ще не сплинув.

При виконанні послуг (робіт), замовник кожної п’ятниці комісійно перевіряє хід їх проведення та відповідність графіку, який учаснику необхідно узгодити з замовником (в графіку чітко зазначаються конкретні види послуг (робіт) з чітким указанням будівлі, поверху, приміщення). Якщо замовником буде встановлено невідповідність або запізнення виконання послуг (робіт) узгодженому графіку, то замовником комісійно складається відповідний акт, на підставі якого замовник має право розірвати договір та накласти штрафні санкції на виконавця (про що учасник надає гарантійний лист щодо погодження з рішенням замовника розірвати договір та накласти штрафні санкції на виконавця, якщо замовником буде встановлено не відповідність або запізнення виконання послуг (робіт) узгодженому графіку). Доступ до приміщень надається виконавцю у робочі дні з 8:00 до 17:00, якщо інше не узгоджено із замовником. Також учасник повинен надати лист-згоду про те, що він погоджується виконувати внутрішній розпорядок роботи та рішення замовника, щодо доступу або недоступу до приміщень для здійснення монтувальних робіт, у разі виникнення необхідності їх експлуатації замовником (термінова службова необхідність, наради, повітряні тривоги, тощо).

Один раз на тиждень, а саме кожної п’ятниці, керівник суб’єкта господарювання (виконавець) приймає участь у нараді, яку організовує замовник, та доповідає хід виконання послуг (робіт), узгодженому графіку, про учасник надає гарантійний лист.

Після повного виконання послуг (робіт), виконавець письмово повідомляє про це замовника та узгоджує з ним дату комісійної перевірки, яку організовує замовник і який залучає до неї усіх необхідних на його думку осіб та фахівців. Про що учасник надає гарантійний лист, що він погоджується з комісійною перевіркою виконаних послуг (робіт), яку організовує замовник і який залучає до неї усіх необхідних на його думку осіб та фахівців.

При виявленні невідповідностей технічному завданню, проєктно-кошторисній документації, нормативним документам, вимогам або договору, замовником складається відповідний акт, який надається виконавцеві для їх усунення, з указанням чітких термінів усунення. Всі витрати, пов’язані з усуненням зауважень та невідповідностей, покладаються на виконавця. Договір вважається повністю виконаним, якщо у замовника відсутні зауваження стосовно виконаних послуг (робіт).

Учасник надає у складі пропозиції гарантійний лист, що надані послуги (роботи) будуть виконані до 15.12.2023 року. В разі невиконання зобов’язань по монтажу та пусконалагоджувальним роботам Виконавець сплачує штраф 10 відсотків в день від суми незакінчених робіт (послуг), якщо перенесення термінів не узгоджене із замовником.

Для виконання робіт учасник самостійно за власні кошти забезпечує працівників спецодягом, електроінструментом та його витратними матеріалами, електрообладнанням, підйомними механізмами та іншим необхідним обладнанням, матеріалами та устаткуванням.

Завезення устакування, обладнання та матеріалів на об`єкт, та вивезення будівельного сміття Виконавцем має відбуватися безпосередньо з автотранспорту Виконавця, без проміжного складування на території або у приміщеннях Замовника. Встановлення, монтаж, демонтаж, необхідні будівельні роботи, транспортування, вивезення та інші дії, пов`язані з виконанням послуг (робіт), здійснюється Виконавцем власними силами та за власні кошти.

Виконавець несе повну матеріальну відповідальність за пошкодження майна Замовника, якщо це сталося при проведенні монтажних та пусконаладжувальних робіт.

Виконавець самостійно відповідає за збереження та цілісність власного обладнання, матеріалів та устаткування на об’єкті Замовника.

Виконавець відповідає за цілісність конструкцій, комунікацій на об’єкті Замовника. У разі пошкодження цих конструкцій та/або комунікацій підрядник повинен за власний кошт усунути (відремонтувати) ці конструкції та/або комунікації. Виконавець вживає усіх заходів щодо збереження майна Замовника.

По закінченню виконання монтажу та пусконаладки учасник, за вимогою замовника, вчиняє всі необхідні дії та заходи щодо підключення автоматичної системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу, та управління евакуацією людей, систем передачі тривожних сповіщень на пульт централізованого пожежного спостереження та проведення тестування змонтованих систем, та передачі (надходження) відповідних сигналів від приймально-контрольних приладів до пульта пожежного спостереження.

Виконавець зобов’язаний провести інструктаж, розробити експлуатаційні інструкції та оперативні схеми, тощо.

У складі тендерної пропозиції Учасник надає гарантійний лист, що роботи (послуги) будуть виконуватися виключно у робочі години з суворим дотриманням вимог законодавства з питань праці, безпеки праці, пожежної безпеки, санітарних норм та інших норм безпеки. Якщо жодна з вимог або норм буде порушена, то Замовник має право розірвати договір, та запросити відповідні державні контролюючі органи для притягнення порушників до відповідальності.

На підтвердження відповідності запропонованих учасником послуг, учасник у складі пропозиції надає гарантійний лист про можливість надання послуг на умовах та у відповідності до технічних вимог визначених у тендерній документації та додатках до неї.

Учасник у складі тендерної пропозиції надає гарантійний лист, що перед початком монтажних робіт, за необхідності погодить з авторським наглядом (розробником проектно-кошторисної документаці) всі рішення, щодо проведення монтажних робіт.

У складі тендерної пропозиції Учасник надає гарантійний лист, що після завершення монтувальних та пусконалагоджувальних робіт по влаштуванню систем протипожежного захисту на об’єкті, за необхідності підтвердить відповідність змонтованих систем шляхом комісійної перевірки із залученням представників авторського нагляду, технічного нагляду та третьої сторони – органу з інспектування систем протипожежного захисту, що має атестат акредитації на відповідність у сфері інспектування систем протипожежного захисту тощо, виданий Національним агентством з акредитації України, та що за результатами підтвердження відповідності систем протипожежного захисту надасть Замовнику акти перевірки відповідності, підписані та скріплені печатками членів комісії, у тому числі третьої сторони (акредитованого органу з інспектування систем протипожежного захисту) (Для уникнення можливої змови, Замовник має право на власний розсуд залучати та обирати третю сторону, або не залучати її, для перевірки виконаних робіт. Якщо Замовник прийняв рішення про залучення Третьої сторони (акредитованого інспекційного органу), то всі витрати, пов’язані з виїздом фахівців інспекційного органу, проведення інспектування та підготовки інспекційної документації покладаються на суб’єкта господарювання, який здійснює монтаж).

У складі тендерної пропозиції Учасник надає гарантійний лист, що якщо Замовником не були враховані якісь вимоги чинного законодавства, Учасник гарантує дотримуватись цих вимог.

Учасник надає документи, що підтверджують впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві системи управління якістю стосовно предмета закупівлі (Сертифікат системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2018 з посиланням на роботи, що є предметом закупівлі), та впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві системи менеджменту протидії корупції, що підтверджується наданням учасником Сертифікату ISO 37001:2016 «Системи менеджменту щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», з посиланням на роботи, що є предметом закупівлі,.

Виконуємі роботи (послуги) повинні відповідати вимогам охорони праці, екологічній та пожежній безпеці та захисту довкілля, що підтверджується наданням учасником Сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління» та Сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)», з посиланням на послуги, що є предметом закупівлі.

Виконуємі роботи (послуги) повинні відповідати вимогам щодо соціального захисту, що підтверджується наданням учасником Сертифікату SA 8000:2014 “Соціальна відповідальність», з посиланням на послуги, що є предметом закупівлі.

Також Учасник повинен надати наступні скановані оригінали сертифікатів:

  • сертифікат «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи.» ДСТУ ISO 23932:2018 (або ISO 23932:2009, або ISO 23932-1:2018);
  • сертифікат ДСТУ ISO 16732-1:2018 (ISO 16732-1:2012) «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення»;
  • сертифікат ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013) "Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги";
  • сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги».

У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент».

Примітки: Будь-які посилання в технічних вимогах на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, передбачає надання еквіваленту (технічні характеристики еквіваленту не повинні бути гіршими). 

У разі запропонування Учасником заміни устаткування на аналогічне та (або) зміни технічних рішень, відмінних від передбачених проектними рішеннями, Учасник у складі пропозиції повинен надати порівняльну характеристику устаткування, матеріалів та обладнання (технічні характеристики еквіваленту не повинні бути гіршими), проєкт та експертний звіт (експертну оцінку) для погодження даних змін з Замовником та за власний рахунок провести коригування, погодження та експертизу у відповідності до чинного Законодавства України.

Об’єм робіт:

№ з/п

Найменування робіт і витрат

Одиниця виміру

Кількість

1

Монтаж Тіраса

шт

2

2

Монтаж Акумулятора

шт

2

3

Встановлення модулів

шт

12

4

Встановлення датчиків

шт

75

5

Встановлення сповіщувачів

шт

134

6

Монтаж оповіщувачів світлозвукових ОСЗ «Джміль»

шт

3

7

Монтаж сигнальних ліхтарів

шт

70

8

Монтаж гучномовця

шт

1

9

Монтаж пульта

шт


10

Прокладання ізольованих проводів перерізом до 6 мм2 у коробах

м

4000

11

Прокладання кабелів перерізом до 6 мм2 з вініловою, наірітовою та поліетиленовою оболонками з кріпленням накладними скобами

м

1779

12

Прокладання коробів пластикових

м

4000


Підсумкова відомість ресурсів

№ з/п

Найменування робіт і витрат

Одиниця виміру

Кількість

1

Прилад приймально-контрольний пожежний «Тірас-16.128П»

шт

1

2

Прилад приймально-контрольний пожежний «Тірас-16П»

шт

1

3

Акумулятор 12В 18 А/год

шт

2

4

Модуль релейний лінійний МРЛ-8

шт

1

5

Модуль цифрового автодозвону МЦА-GSM

шт

1

6

Сповіщувач пожежний димовий СПД-3

шт

121

7

Сповіщувач пожежний тепловий ТПТ-3

шт

23

8

Сповіщувач пожежний ручний SPR-1

шт

10

9

Сповіщувач пожежний димовийлінійний Артон ДЛ1

пари

2

10

Виносний пристрій оптичної сигналізації ВУОС

шт

52

11

Резистори в асортименті

шт

156

12

Оповіщувач світловий ОС-1 «Вихід»

шт

11

13

Оповіщувач світлозвуковий ОСЗ-12 «Вихід»

шт

4

14

Оповіщувач світлозвуковий ОСЗ-14.1 «Стрілка-показчик руху»

шт

3

15

Оповіщувач світловий ОС-6.4 «Стрілка-показчик руху»

шт

5

16

Оповіщувач світлозвуковий ОСЗ «Джміль»

шт

3

17

Оповіщувач світловий ОС-6.1 «Аварійне освітлення»

шт

1

18

Блок мовного оповіщення (настільний) ВЕЛЛЕЗн-120-600

шт

1

19

Гучномовець настінний ЗАС100ПН

шт

41

20

Гучномовець настінний 6АС100ПН

шт

29

21

Пульт диспетчера (КПО-5) СДО2

шт

1

22

Модуль виклику ВМ01-А

шт

10

23

Кабель вогнетривкий FE180/E30 3*1,5

м

40

24

Кабель вогнетривкий FE180/E30 1*2*0,8

м

874

25

Кабель вогнетривкий FE180/E30 4*2*0,8

м

30

26

Кабель вогнетривкий FE180/E90 2*1,5

м

1488

27

Кабель сигнальний ПСВВ 6*0,4

м

3124

28

Кабель вита пара (екранірований) UPPcat.5e 4*2*0,51

м

223

29

Кабельний канал пластиковий (короб) 20*10 мм

м

1000

30

Кабельний канал пластиковий (короб) 40*16 мм

м

3000

31

Саморіз 3,5*35

шт

2000

32

Дюбель 6*30

шт

2000

33

Труба легка сталева водогазопровідна діаметр 50 мм

м

3

34

Гнучка кабельна стяжка 3*120 мм

шт

3000


10% резерв



35

Сповіщувач пожежний димовий СПД-3

шт

12

36

Сповіщувач пожежний димовийлінійний Артон ДЛ1

шт

1

37

Сповіщувач пожежний тепловий ТПТ-3

шт

2

38

Сповіщувач пожежний ручний SPR-1

шт

1

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux